torsdag 6 oktober 2011

Dagens

Idag kom dom och som jag väntat! Efter att ha läst om No preload i flertalet fitnessbloggar så kom suget att testa dom själv. Nu hade jag ju inget styrkepass inplanerat idag men dock ett brickpass som jag verkligen behövde lite extra energi inför. Tog fyra kapslar ungefär halvtimmen innan jag begav mig iväg. Har ju även läst vad andra fått för reaktioner men min kropp reagerade lite annorlunda. Kände inte av något fysiskt efter den där halvtimmen men istället blev jag sjukt nervös. Konstig känsla när jag inte hade något att vara nervös för. Men nervös, och förväntansfull alltså.

Begav mig iväg på cykeln för att ta mig dryga milen som det är till spåret där jag tänkte springa. Ungefär halvvägs kommer första fysiska reaktionen: tusen nålar i ansiktet. Det stack överallt och även i hårbotten. Kom ialla fall fram och tog av mig handskar, hjälm och cykelshorts som jag haft under tightsen.
Fick låsa fast kläder och hjälm tillsammans med cykeln för folk kan man inte lita på. Det fick jag bittert erfara när mina nya byxor försvann från tvättstugan häromveckan... 4,8 km löpning blev det vilket jag är nöjd med eftersom jag inte sprungit sen min sträckning i foten för snart tre veckor sen. Det kanske gick lite trögt men jag sprang iaf!

På hemvägen brann låren, träningsvärken i baksidan från crossfitten är inte nådig kan jag tala om! Men trots detta hade jag gott om energi och tryck. Kan nog berott på dessa jättelika kapslar:


Jag har verkligen inga problem med att svälja tabletter men dessa tog emot lite faktiskt. Brickpasset slutade iaf med cykling: ca 12 km, löpning: 4,8 km och sedan cykling igen: ca 14 km (tog en annan väg hem). Kvällen avslutades med rehab/ balans/ rörlighet på sats i 50 min.

Nu väntar sängen för imorgon gäller styrketräning vid 07.00 (0m jag orkar upp vill säga). Är ganska trött efter idag. Det märktes ganska tydligt när jag steg in i duschen, vred på vattnet och insåg att jag glömt ta av sportbh och pulsband...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar