söndag 4 september 2011

Några månaders träning senare!


Motivationen för bloggandet har legat på noll under sommaren, för träningen har den dock varit på topp! Särskilt styrketräningen har gått bra, kanske för att gymmet varit ganska folktomt och lugnt under dessa varma månader. Ingen trängsel och mer uppmuntrande att prova på nya övningar med färre människor runt omkring sig.

Tyvärr har löpningen gått åt skogen efter varvet. Kände mindre av den svidande smärtan i höften när jag bytte ut löparskorna mot inlines på försommaren. Några löppass har det ju blivit men då oftast med tunga ben och inte mycket glädje. Hoppas på att suget ska komma tillbaka när det blir svalare ute och friskare luft. Springer så mycket hellre i kyla och på snö än i värme och på hård asfalt.

Kan dock hända att löpningen får vänta lite tills jag lugnat ner mig lite med min nya favoritträningsgren; MTB. Väldigt glad att jag valde det istället för en racer som jag var mer inne på tidigare i år. Otroligt kul att "bröta" fram över stock och sten med pumpande adrenalin, blodsmak i munnen och mjölksyran sprutande ur öronen. Det är grymt mycket jobbigare än jag trodde, benen får jobba hårt! Har lyckats klara mig från att vurpa ännu men det kommer. Ibland har underlaget mer kontroll över cykeln än jag har!

Plankan-utmaningen går just nu åt helvete. Är aldrig tillräckligt pigg och fräsch i kroppen för att orka stå länge men än är det några månader kvar!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar