måndag 10 oktober 2011

En födelsedag i min smak

Inledde min 23 årsdag med drygt 20 km MTB. Tyvärr var det dåligt med tryck i benen efter helgens onyttigheter och vilodagen igår. Dessutom var det blött i skogen vilket resulterade i dyngsura skor och underben samt lerinpackning på resten av kroppen. Trots detta var det en härlig start på dagen som nu kommer bestå av plugg tills det är dags för gymmet ikväll.

För att spara in lite tid så gjorde jag matlådor igår. Tyvärr glömde jag bort att köpa själva lådorna eftersom jag har så dåligt med det (flera kvarglömde på jobbet) men fyra stycken blev det. Skönt att inte behöva ställa sig och laga mat mitt i allt annat, bara att stoppa in i mikron och så är det klart.

Förra året på min födelsedag så sprang jag min första halvmara på träning. I år ligger jag ju inte lika bra till med löpningen tyvärr. Blev 5,6 km i lördags i lugnt tempo och det kändes bra i kroppen men det är en lång väg att gå för att komma dit jag var innan sommaren. Två kortare pass i veckan nu ett tag, slänga in lite intervaller och hoppas att det tar sig!Corgipromenad på Gärdet igår. Nelson skötte sig som vanligt bland massa hundar exemplariskt och lyssnade på sina två mattar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar