onsdag 11 maj 2011

Vårruset 2011

Helt slut efter en lång arbetsdag och ett arm-pass direkt efteråt, samt med huvudvärk på grund av åskan i luften begav jag mig några kvarter bort för att möta upp mina arbetskompisar innan starten. Hann inte gå på toa innan eftersom köerna var så himla långa så jag var inte sådär jätteglad om man säger så. Ställde mig i främsta fållan, "springa fort" och hamnade bra till där. Var lite trångt första 100 metrarna efter start men sen fanns det gott om plats. Växlade väldigt mycket tempo efter hur dem runt omkring mig sprang. Märktes att det var många som ställt sig långt fram, gått ut för hårt och sedan tröttnat. Sista två kilometerna blev jag knappt omsprungen men lyckades själv avancera lite. Den höga luftfuktigheten gjorde andningen väldigt svår och på upploppet hade jag verkligen inget mer att ge så det blev långt ifrån någon spurt. Drömtiden var under 20 min men min tid på 21,59 är jag väldigt nöjd med. Snitttempo; 4,24 och tyvärr, men inte oväntat, en snittpuls på 185(!).


Provsprang mina nya adidas med kompression men det var svårt att avgöra om det kändes någon skillnad på bara 5 km. De sitter bekvämt men det finns tyvärr ingen snörning i midjan så när man har funktionstrosor blir det väldigt glidigt och de åker ner lite bak. Sedan tror jag att det känns som att de åker ner mer än de gör pga hur de sitter åt över höfter och rumpa.



Svårt att förklara hur de sitter men det glansiga som finns med på baksidan av byxorna sitter mycket tightare och trycker åt.

Blev även premiärrundan för mina nya skor och de känns väldigt bra och självklart inga skavsår. Asics passar mina fötter väldigt bra! Stor skillnad att springa på asfalt med de nya mot mina gamla som var helt slut i stötdämpningen.

Nu väntar uppladdningen inför varvet nästa lördag. Lugna puckar med löpningen, bara några få lugna pass och ber till gudarna för bra löpväder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar