tisdag 3 maj 2011

Träningsvärk och löpning

Har en brutal träningsvärk i mina stackars ben idag efter ett tufft pass tillsammans med min svåger igår kväll. Alltid bra att köra tillsammans med någon annan, särskilt någon man inte tränar med så ofta eftersom det blir lite nya övningar och så tar man ju i lite extra. Var nog framförallt utfall från stepbräda i smith-maskinen som gör att jag knappt kan gå idag. "Det ser ut som du har någon sjukdom" skrattade Marieh åt mig när vi var i stallet förut. Var kanske bra att det inte blev någon ridning idag, det hade jag nog inte fixat nått vidare.

Löpning blev det iaf. Var otroligt stel och seg i början men det släppte lite efterhand men tempot blev väldigt lågt. 5.45 i snitt och strax över 10 km blev det. Börjar redan nu att ta det lite lugnt inför varvet så kroppen känns fräsch. Jag vill verkligen kunna göra mitt bästa!


5.20 min plankan nu. Men det gör ont, väldigt ont!

1 kommentar:

  1. Skönt att löpningen funkar för dig och att du har vett nog att lugna ner dig innan skadan är framme.

    Vilken startgrupp hamnade du i? Jag kom i 3an, men är orolig för att jag inte kan starta pga skadad vad :(

    SvaraRadera