söndag 10 april 2011

Abstinens

Sitter här väldigt sliten efter jobbhelgen. Sov 3,5 h natt till lördag, var på jobbet mellan 6.30 och 21.30 och nu har jag jobbat till 16. Det finns några timmars sömn att ta igen så jag ska krypa ner i sängen en stund. Kanske orka mig ut och prova benen senare, eller inte. Kanske behöver två dagars vila.

Hittills går det bra med sockerförbudet. Två dygn har det hållits men det är svårt att tänka på något annat än sånt man är sugen på. Det jag beslutat mig för att inte äta/dricka fram tills påsk är; godis, kakor, söta drycker och yoghurt. Frukt går bra och det socker som finns i livsmedel. Svårast har nog ändå varit att byta ut yoghurten mot fil. Det smakar ju ingenting och så får jag ju inte ha sylt på heller. Får väl köra med banan istället. Förutom det så saknar jag min stora last, kinder maxi. Åh vad gott det hade varit just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar