fredag 15 april 2011

Blodgivning och träning

Har läst lite olika forum om ämnet blodgivning och träning men ingenstans står det att det är farligt som jag hört tidigare. Kanske inte optimalt med hård träning men det hade jag ju ändå inte tänkt köra idag. Blir body balance vid lunch, spinning när resten av stan firar färjestads guld på torget (tänkte hålla mig i förbränningszonen vad än instruktören hittar på) och sen styrka för axlar och bröst. Har aldrig känt av blodgivningen tidigare så det borde vara lugnt. Går ju alltid att avbryta träningen annars!

Marieh stretchar efter passet i onsdags.


Fick ju tyvärr fuska lite med sockerförbudet i och med mitt besök på claratappen. Två glas äppeljuice slank ner. Men nu kör jag sista rycket innan imorgon då det blir kalas och självklart fika!
Sedan mitt senaste inlägg har jag även varit ute och provat mig på löpningen igen. 11 km och inte den minsta känning i höften. Underbart! Imorgon blir det en tur igen och förhoppningsvis är känslan lika bra.

2 kommentarer:

  1. Jag brukar inte heller känna något efter att jag lämnat blod, inte ens då jag lämnat "dubbelröda". De rekommenderar ju att man ska ta det lugnt, men om man bara har vett nog att avbryta om man känner sig yr eller så så borde det ju vara lugnt.

    Kul att löpningen gick bra! :D

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att det känns bra med löpningen! Då är det bara att hoppas på fortsatt lika bra känsla! :) Blodgivning ja, jag ska...

    SvaraRadera