måndag 11 april 2011

Härliga, underbara plankan

Tur att det finns så otroligt många övningar för magen, annars hade det blivit väldigt tjatigt med två pass i veckan. Idag blev det 70 minuter men då några övningar för ländrygg och midja också. Att stå i plankan i 5 minuter var en riktig utmaning. Sista minuten grinade jag illa och det gjorde ont lite överallt. Man måste ju spänna stora delar av kroppen för att klara den positionen och det känns lite synd att det inte är magen som säger stopp efter 5 minuter. Jäkla axlar!

Matbiten har delvis varit tuff idag. Har jobbat kväll och då brukar jag alltid äta något sött för att hålla mig pigg men idag var det morötter som gällde. Inte så kul kanske men jag tuggade på och försökte tänka på annat. Annars har det idag varit saft som jag saknat mest. Vatten blir lite tråkigt i längden, även om jag "piffar" upp det med citron.



Såg på reprisen av nya "Du är vad du äter" i eftermiddags. Har så svårt att förstå hur man kan misshandla sin kropp så med kost och rökning. Har dock inget till övers för Anna Skippers metoder. Tror mer på en större dos träning och mer balanserad kost än att utesluta alla kolhydrater och dricka smoothies och drinkar hit och dit. Lite kul att titta på programmet för man känner sig verkligen duktig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar