måndag 28 mars 2011

Fin start på veckan!

Sitter i soffan, lagomt mör i kroppen och redo för sängen. Efter en katastrofal helg både kost- och träningsmässigt så känner jag mig på rätt spår igen. Efter jobbet mötte jag upp mamma och Marieh på gymmet och körde armar och axlar i 90 minuter. 3 övningar triceps, 4 biceps, 4 axlar, a för handleder och en för nacken. Tunga vikter och färre reps. Blir ofta så nu för tiden även fast jag säger åt mig själv att lägga in pass med mindre vikt för att öva uthålligheten. Men jag vill ju bli stark!

Kvällen tillbringades i löparskorna i 16 härliga kilometer. Roligt att kolla in Mariehs blogg och se att hennes pass igår och mitt idag var exakt lika långa (skiljde 20 m) och endast 9 sekunders tidsskillnad. Vadå synkade!? Kände väldigt bra genom hela passet förutom en liten dipp vid 11 km ungefär men den gick snabbt över. De två sista kilometerna började jag känna av knä och höfter lite, precis som sist. Hoppas det beror på att jag fuskat lite med rehabövningarna på sistone!

Fick se lite nya delar av stan under min runda. Sprang upp på en stig i ett skogsparti, valde lite olika vägar och lyckades komma fram på baksidan av det som förr var ett psykhem (om jag inte minns helt åt helsike) i skymningen. Fick väldigt bråttom i högt, halvfruset gräs och förvånade mig själv med att inte ramla och bryta lårbenshalsen. Kul att det börjar gå att springa stig igen, fast jag är så lättskrämd och borde nog endast befinna mig i skogen i dagsljus.

Distansen blev 16,09 km på 01:34:30.

Imorgon inleder jag dagen med coreboll, lite mage på egen hand och återvänder till gymmet igen på kvällen för spinning och ett ryggpass. Därimellan blir det säkerligen en tupplur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar