fredag 25 mars 2011

Ridtur och löpning

Bläsen var en pigg herre idag minsann! Eftersom det blåste halv storm fick vi hålla oss i skogen där det tyvärr ligger kvar mycket snö men en viss häst tyckte vi skulle hålla ett högre tempo ändå. En härlig galopp blev det i alla fall, uppför en backe på en grusväg där snön helt smält bort. Saknat att rida fort efter den här vintern! Eftersom hästarna fäller som tusan nu valde jag att sitta på ett schabrak idag istället för helt barbacka och använda en jord för att fästa den. Tyvärr är jorden väldigt tjock plus att det sitter spännen för att fästa stigläder på den som hela ridturen tryckte på insidan av låren. Är väldigt öm där nu och kommer förmodligen ha blåmärken imorgon. Menmen, det var en fin tur ändå!




Marieh är helt galet besatt av att rycka hår på både hundar och hästar bevisligen. Till slut fick jag säga till på skarpen att jag frös och ville hem, haha.

Löpningen ikväll gick inte riktigt som tänkt. Första fem kilometerna var riktigt tunga men sen släppte det lite och flåset kändes otroligt bra genom resten av passet. Tyvärr krånglade magen som den gör ibland och på slutet kände jag även av både knä, höfter och sätesmuskel. 16,25 km blev det på 1:30:55. Nöjd ändå med denna träningsdagen!

Imorgon väntar jobb till 14 och sen en liten löptur till stan där sats har hälsodag. Nu ska det käkas våfflor såhär på våffeldagen. Vad jag har på håller jag hemligt här i träningsbloggvärlden!

1 kommentar: