onsdag 16 mars 2011

Kropp mot psyke

Idag var det dags för backintervaller igen. Var sådär lagomt sugen efter en lång arbetsdag och lite jobbig huvudvärk men jag gav mig iväg. 2,7 km uppvärmning men kändes aldrig som jag kom igång ordentligt. Backen var samma som sist gång, ca 120 meter lång och nu full av grus istället för is och snö. Lite svårt att ge allt men det var väl kanske tur idag. Intervallerna blev åtta stycken och på följande tider:
27 s
27 s
29 s
29 s
30 s
28 s
29 s
28 s
Lyckades hålla tiderna jämna trots att benen knappt bar på slutet och det var blodsmak i munnen. Särskilt vaderna var stumma och pulsen kändes också lite högre än normalt. Fick hela tiden intala mig själv att det är nu det ger som mest. Tröttheten innebär utveckling! 2,4 km hem och nu försöker jag fortfarande hitta lite energi för att gå in och duscha. Senare ikväll väntar ett benpass på gymmet men innan hinner jag få i mig lite mat och vila en stund. Avstår löpning nu i tre dagar inför seedningsloppet för varvet på söndag. Blir ett styrkepass imorgon och sen totalvila i två dagar. Jag hinner helt enkelt inte med träningen. För en gångs skull prioriterar jag annat (!).

1 kommentar:

  1. Älskade hatade backintervaller ;) Lycka till på seedningsloppet!

    SvaraRadera