söndag 6 mars 2011

Pass sju och åtta

Idag var det äntligen dags att provträna kroppen igen efter några dagar i mer eller mindre däckat tillstånd. Min magsäck verkar ju dessutom ha halverats åtskilliga gånger så det fanns inte särskilt mycket i min energidepå att ta av. Traskade dock iväg till sats efter lunch och fick hela vägen dit sicksacka mellan människor som var ute på sin söndagspromenad längs älven. Valde att ta en annan väg hem sen, mycket mindre folk att trängas med där!

Mage och ben stod på schemat. 30 min ben först och det är väl inget att skryta om direkt. Samma vikter och lite längre vila mellan varje set, innan jag gick över på mage. Några plankor blev det och faktiskt så gick det lättare än det gjort de senaste gångerna. Kanske behövde musklerna, särskilt axlarna, lite vila för att fräscha till sig! Lite andra övningar också och idag tog jag 10-kilosplatta istället för 5-kilos för att slippa köra så länge. Tror nog att magen hade skrikit om den bara kunnat, så trött var den på slutet.

Var ju tvungen att se hur konditionen klarat sig också så jag gav mig ut på en lugn runda runt sjön som jag nästan precis kommit hem från nu. 5,5 km på ca 32 min, alltså tempo på ungefär 5:55 per kilometer. Flåset kändes riktigt bra (pulsband fortfarande på rymmen tyvärr) men benen var likt spaghetti. Tror, och hoppas, att det bara beror på mitt lilla matintag under dessa fyra dygn.

Åtta pass denna veckan alltså. Nästa hoppas jag att kroppen orkar med ett lite hårdare tempo!

1 kommentar: