tisdag 22 mars 2011

Seeningsloppet

Dålig uppdatering här men har antingen haft fullt upp eller varit för trött. Men nu så! Mycket nöjd med söndagens seedninglopp inför varvet. Var väl inte världens bästa förutsättningar med utgång på fredag men jag kom faktiskt i säng väldigt tidigt på lördag och sov hyfsat trots att det inte var hemma eller min säng.

Vädret var perfekt för löpning, ett par grader varmt och molnigt. Lite vind också fast inget som störde. Blev tyvärr dåligt med uppvärmning pga långa toalettköer. Drogs med i tempot direkt från början och fick håll efter ca 1 km. Det höll i sig ett tag tills jag lugnade mig lite och drog en massa djupa andetag. Inte det lättaste när man är andfådd! Klarade mig utan svackor fram tills slutet och hade ett fint tryck i steget. Kändes väldigt skönt de sista kilometerna där ingen sprang om mig, men själv passerade jag många. På upploppet (kort tack och lov) gav jag allt och tiden landade på 50,55. Milen gick på 48,22, pb med drygt 2 min. Medeltempo 4,49 per km. Jag är toknöjd med tiderna eftersom jag verkligen inte är någon snabb löpare. Springer mycket heller långt än håller ett högt tempo.

Idag provade jag på benen igen då jag fick med mig min kompis Anna ut på backintervaller. Uppvärmningen blev 5,4 km och sen körde vi åtta gånger uppför backen. Tiderna hamnade på mellan 26 och 29 sekunder. Antingen har jag blivit lite snabbare eller så beror det på att underlaget har blivit bättre. Så fort dom sopat kanske jag kan pressa ner någon sekund ytterligare? Joggade långsamt 2,3 km hem och kände mig ganska seg.

Jag och Anna i höstas.

Förväntar mig dessutom rejäl träningsvärk i magen imorgon. Fick till världens pass idag! Plankan i 4,15 min nu, men resterande 5,45 kommer bli tuffa! Det tråkiga är att magen skulle klara mycket längre men axlarna säger stopp. Måste träna upp dem lite mer och samtidigt lära mig att hantera smärtan.

2 kommentarer:

  1. Grattis till PB, alltid gött när man spöar sig själv :D
    Fick du vet vilken startgrupp du hamnat i?

    4:15 i plankan är inte illa! Bra jobbat!

    SvaraRadera