onsdag 9 mars 2011

Veckans intervallpass

Hade inte planerat någon löpning idag men så kom jag till gymmet, redo för att köra lite crosstrainer innan styrketräningen men självklart var alla maskiner upptagna. Fick hoppa upp på min fiende löpbandet istället. Höll inte ens nån koll på antalet intervaller men körde 60 sekunder i snabbt tempo och sen 60 sekunders vila i lätt jogg mellan. Tycker det blir så tjatigt på bandet eftersom det accelererar så sakta. Det blir ju flera sekunder man tappar varje gång! Dessutom fanns det en del andra irritationsmoment under de 30 minuter som jag sprang. Hade ju som sagt inte planerat löpning så hade ju bara mina gymskor som inte alls passar att springa i egentligen, och ett linne med inbyggd bh som inte ger mycket till stöd. Som att det inte var nog så kunde jag inte ens närma mig de där pulsmätarna som sitter på "handtaget" på bandet eftersom jag fick hemska stötar. Tror det var ipoden som var problemet, det blev näst intill rundgång vid varje stöt.

Varm och go efter intervallerna gick jag på magen. 70 minuter blev det med mycket plankor. 3 min, 2 min, 2,5 min, 2 min 2x1 min och sen en värdelös på slutet. En del andra övningar därtill!


Nelson älskar när matte kommer hem svettig efter träningen. Salt är gott!

1 kommentar:

  1. Jag fattar inte hur stark du är/svag jag är! ;) Mina plankor blir megajobbiga efter en minut!

    SvaraRadera