onsdag 23 februari 2011

Backintervaller och valpning!

Ute i skidspåren tillsammans med Marieh tidigare idag för att köra backintervallet. Värmde upp med en slinga på ca 5 km och redan då var det tungt och jobbigt. Tungåkta spår och fortfarande trött i armarna efter styrkepasset i måndags. Försökte köra hårt på diagonalåkningen istället.







Blev 7 intervaller för mig, innan jag inte vågade mer för min sätesmuskel. Men Marieh körde på två till. Har ingen koll på vilken distans vi körde eftersom gps-klockan tappar så mycket i skogen men 75 minuter blev passet och trötta, men nöjda satte vi oss i bilen.

Nu ska vi ut på en liten promenad jag och Nelson. Men vi vill fort in igen och få mer uppdatering från valpningen som sker just nu. Sju valpar ute, fem tikar, två hanar och fler är på väg! Spännande!

1 kommentar:

  1. SV: ja visst är det så! numera, när jag har hästarna hemma på gården, skulle jag inte vilja ställa upp dem på inhyrningsstall igen. ger så mycket attvara med dem hela dagarna

    SvaraRadera