fredag 25 februari 2011

I mina öron när jag tränar

Nummer två på listan nu då!

Gör ingen skillnad på musik när jag tränar eller övrig tid. Har något på mest hela tiden, antingen spotify, radion i bilen eller så får ipoden jobba hårt. Vid löpning har jag väldigt svårt för att inte ha musik i öronen. Framförallt eftersom jag inte vill behöva höra min andning men också eftersom jag blir så peppad av musiken, eller tvärtom, så kan det användas för att lugna mig lite om jag vill få ner tempot.

Många blir förvånade när jag berättar vad jag gillar för musik. Ser väl inte ut som den regelrätta hårdrockaren direkt. Men det är det som gäller; hårdrock, alternativ rock, metal eller dödspop. Allra helst lyssnar jag på HIM. Jag finner deras musik vara genialisk, både texterna och melodierna. Bild från: http://www.fanpop.com/spots/him/images/2656877


Förutom detta härliga band gillar jag Volbeat , The Rasmus, Apocalyptica och liknande musik. Visst händer det att jag lyssnar på pop ibland men då är det oftast för att jag faller för en särskild låt, inte en artist eller grupp.

Jag kan träna till vilken musik som helst, bara jag tycker den är bra!

1 kommentar:

  1. ppfftt,du lyssnar mest på HIM för att du vill ligga med Ville Valo, ERKÄNN!! :p :p

    SvaraRadera