fredag 18 februari 2011

Positiv feedback

Det var ett tungt armpass på gymmet idag av flera anledningar. Jag längtade efter Nelson som fick stanna hemma och vakta lägenheten, kände mig lite trött på huvudvärken som knutits som ett band runt huvudet i snart en vecka och så lassade jag på ordentligt med vikt. Biceps och triceps fick tre övningar vardera och en för underarmarna. Sist på passet körde jag tricepsarmhävningar, självklart på tå och de sista var verkligen tuffa! När jag är klar och ska gå för att hänga tillbaka mattan kommer det fram en tjej som jag sett kikat lite på vad jag gjorde. Hon lägger en hand på min axel och säger; "Jag är verkligen imponerad!". Det är väldigt roligt att få positiv feedback så spontant, och från en helt okänd människa. Mer sådant!

Utöver styrketräningen har det hittills blivit två promenadet på först 1,5 h och sen 1 h och 45 minuter med Nelson. Han är ju en typisk hanhund som ska kissa i tid och otid men till största delen höll vi ett raskt tempo.
Imorgon väntar första löpningen på 1,5 vecka. Ska bli spännande att se hur flåset är och om det onda i sätesmuskeln kommer komma tillbaka. Tänkte springa en runda, in och köra mage och bröst på sats och sen springa lite igen. 10 km bli ett minimum om det inte känns alldeles för hemskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar