söndag 20 februari 2011

Redcord

Den här helgen går verkligen i promenadernas tecken. Efter att fredagen och lördagen bestått av ca 4,5 h gåing vardera och 10 km löpning igår så har jag en ganska rejäl träningsvärk i vaderna. Det har jag inte känt av sedan i höstas då jag hade Nelson på fulltid. Löpning var dock katastrofal! Hög puls och allmänt seg och slemmig i halsen (trevligt) så jag blev väldigt förvånad när klockan landade på strax över 53 minuter, alltså 5.20 per kilometer. Kändes under rundan som det hade gått fortare att krypa fram men jag är tydligen snabbare än jag tror! Det bådar gott för ett nytt PB när underlaget börjar bli lite bättre.

Idag har det hittills blivit en väldigt kall morgonpromenad på 70 min och ett rygg-pass. Har verkligen kört fast när det gället ryggträningen och kört på med samma övningar ett bra tag. Idag var det dock väldigt glest befolkat på gymmet så jag och Marieh vågade oss på att prova lite redcord. Spenderade väl kanske mest tid med att försöka få rätt längd på remmarna och få till tekniken men det kändes verkligen att det tog! Inte snyggt, men effektivt! Hoppas på rejäl träningsvärk imorgon!

Skulle behöva konsultera någon som är duktig på redcord och få lite tips på bra övningar. Älskar träning som aktiverar hela kroppen på en gång!

3 kommentarer:

  1. åhh jag har varit sugen på att testa sådan band sedan jag läste om dem hos "IronmanAlex" http://www.ironmanalex.se/2011/01/fortfarande-traningsvark-sen-i-mandags.html Verkar ju sjukt bra faktiskt.
    Finns det ingen instruktör på gymmet som kan hjälpa till med teknik osv?

    Grattis till den höga farten :) har du tänkt att springa något lopp eller så?

    SvaraRadera
  2. Vad grym du är med så mycket löpning och promenader :D

    SvaraRadera
  3. Såg att du anmält dig till topplistan - kul! Undrar du något eller vill ha hjälp med att lägga in bilden som räknar besökarna och placerar dig i topplistan så hör bara av dig. :)

    SvaraRadera