torsdag 24 februari 2011

Faller för listan

Många har ju börjat med den här listan, bland annat min syster Marieh. Ibland är det ju svårt med blogginspirationen och så kan det vara lite kul =).

1. Min idrottsbakgrund
2. I mina öron när jag tränar
3. Ett fint idrottsminne
4. I min träningsväska
5. Favoritmuskel
6. Mål med träningen
7. Favoritövning
8. Favoritmat
9. Mina inspirationskällor
10. Då mår jag som bäst
11. Favoritkonditionsträning
12. Favoritidrott
13. Mitt bästa kosttips
14. Favoritmellis
15. Då tränar jag allra helst
16. Favoritlivsmedel
17. Mitt måtto
18. En fredagskväll unnar jag mig gärna..
19. Hälsa för mig
20. Det här åt jag idag
21. Därför tränar jag
22. Min favoritfrukost
23. Detta skulle jag vilja utöva
24. Favoritidrottare
26. Så sover jag
27. Detta klara jag mig inte utan
28. Där tränar jag helst
29. Detta tränar jag allra helst i
30. Glöm inte att…

Nummer 1: Min idrottsbakgrund!

Är uppväxt i en ganska aktiv familj och vi spenderade mycket tid ute under min barndom. Hästar och ridning har varit det jag främst sysslat med, och den sedan 2 års ålder. Blev ridskola några år, sedan det kombinerat med först familjens foderhäst och sedan vår egna och lite hästar som stod i samma stall. Absolut lärt mig mest av att rida privat än jag någonsin skulle kunna göra på ridskolan. Att hela tiden ha ridit svåra och tuffa hästar har väl också gjort sitt till och det sitter verkligen i självförtroendet!

Tennis provade jag några gånger men bollsporter är absolut inget för mig! Dans var jag iväg på tillsammans med ett par kompisar men efter två gånger gick jag inte tillbaka. Att ha koordination nog att röra armar och ben samtidigt är tydligen av stor vikt om man ska kunna dansa bra.

I ett par år fastnade jag för box n' kick och körde det ungefär två gånger i veckan med en kompis. Vi hade väldigt kul och det var bra både för styrkan och konditionen. Kom dock helt ifrån det när jag flyttade hemifrån till en ny stad.

Roligare än så bli nog inte min bakgrund. Det är ju först på senare tid som jag börjat ta träningen seriöst och till nya nivåer!
Bild från tisdagens löpning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar