måndag 28 februari 2011

Lyssna på kroppen

Efter jobbet igår kväll blev det ca 13 km löpning i sakta mak. Kom hem vid 23.40 och var nästan illamående av hunger och trötthet. Jag tycker egentligen att det är väldigt skönt att springa efter jobbpasset och få skingra tankarna men borde ha ätit bättre under dagen.

Imorse vaknade jag och istället för att ge mig på backintervaller så valde jag att somna om och ta en rejäl sovmorgon. Är både väldigt trött i kroppen och har grym träningsvärk efter benpasset igår så intervallerna får bli imorgon istället. Då är jag förhoppningsvis mer sugen! Ska bli badhuset om ett par timmar nu där en kompis ska försöka lära mig frisim. Vi får se hur det går men vi börjar bli trötta på bröstsim nu och det är ju alltid bra att lära sig i tid inför vansbrosimmet! Ikväll bli det gymmet och krossa magmusklerna. Många plankor!
Bjuder på en bild på Nelsons små barn. Här knappt en vecka gamla!

1 kommentar:

  1. Du borde hänga med till vuxencrawlen på söndagar 19:00 annars. Det är nog tidigt nog på terminen än för att det ska vara lugnt tror jag. Din vän kanske är en oerhört bra instruktör iofs. Men det har i alla fall hjälpt min teknik väldigt mycket att gå på de där träningarna, även om jag fortfarande är ganska kass :P
    När tänkte du vansbrosimma? Jag funderar på att ta halva i år, det är någon dag tidigare än det stora simmet.

    SvaraRadera