onsdag 9 februari 2011

Ett klokt beslut

Helt slutkörd efter en stressig arbetsdag bestämde jag mig för att hoppa löpningen idag. Känner ju även av mina ständigt återkommande problem med ena sätesmuskeln så det var nog mer än klokt! Det blir ett härligt styrkepass på sats om inte fullt en timme istället så någon träning blir det i alla fall.

Lustigt, och kanske lite farligt, hur jag på mindre än ett år kan gå från att känna mig jätteduktig över att träna fem gånger i veckan till att nästan få dåligt samvete för att inte få in minst två pass om dagen. Eller inte nästan, jag får det och det är verkligen ett mönster jag måste försöka bryta. Träningen är fortfarande rolig och min höjdpunkt på dagen men jag vill inte förstöra den känslan. Därför ska jag försöka få in ett par lite lugnare veckor, passande eftersom det händer mycket annat nu som tar av min tid. Kroppen behöver verkligen återhämtning, kanske är det inte dumt med lite distans även för knoppen!

1 kommentar:

  1. Två pass om dagen? Det är väääldigt mycket. Tycker du ska vara helnöjd med de passen du tränar, verkar vara fullt nog! :)

    Ångest över "missad" träning är inte kul alls, tar lätt bort den fantastiska känslan träningen i sig ger!

    SvaraRadera