lördag 26 februari 2011

Ett fint idrottsminne

Dags för nummer tre på listan och verkligen en av de svåraste punkterna!

Jag måste nog säga att det var på min födelsedag i höstas då jag sprang mitt första riktiga långpass på nästan 22 km. Hade innan dess inte sprungit längre än 15 km så det var en ganska stor ökning. Åkte ut till en motionsgård och sprang först 9,4 km, sedan ett varv på 2,5:an och sen 9,4 igen. På slutet hade jag extremt ont i höfterna och löpningen var väl snarare ett stapplande men jag klarade det! Kanske ett annorlunda sätt att fira sin födelsedag men det är ett fint minne!

Nu är jag precis hemkommen från jobbet och min vilodag är snart slut. Imorgon väntar ett ben-pass innan jobb och sen en löparrunda efteråt. Kilometerantalet bestämmer jag nog precis innan eller under turen. Oftast blir det bäst att bara gå på känsla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar